Mehico!<3<3<3<3

Nu ska jag skriva om min wunderbaaara vecka i Mexico!! På Kryssningsbåten!!:)

Fredagen den 20 november, packade hela hostfamiljen ner sig in "Big Red Van", åk åkte iväg på den 18timmars långa vägen från Penrose, Co till Long Beach California! Tuff bilresa även fast jag är van att åka bil!! Men det var nog mest för att vi verkligen körde nonstop, när jag reser långt brukar vi stanna och sova nånstans!  (Men hade ju ändå vattenmelontugggummin,vatten, och Oreos att överleva på!)Men det var ändå en underbar känsla att vakna upp och se Las Vegas guldbyggnader i gryningsljuset;) Det var en
"once-in-a-lifetime" syn och det var pretty amazing!:P
När vi kom fram så duschade vi och sen så gick vi och åt på X-treme Pizza, och gick ner till hammnen för at kolla på båtarna, och en fyr det var kväll men fortfarande varmt!!
Gick och badade i hotelets pool, och sen gick vi och la oss, sista dagen innan vi skulle på båten jag såg fram emot det sååå mkt men somnade ändå utan problemas!;)

LÖR i LB; Vaknade och promenerade till ett supermysigt café´och åt en typisk amerikansk frukost och när vi promenerade tbx till hotellet så såg vi den! Kryssningsbåten! Den var enorm!! Yeey! Vi åkte runt på en rundtur och jag sprang på strande barfota! Efter sisådär 2-3 timmar turister i Long Beach så åkte vi till båten! Fast vi fick vänta i kö i typ 2 timmar innan vi kom på! Båten var nämligen försenade pga starka vindar på väg tbx! Tur att jag tog en powernap på gräset! När vi äntligen var inne på båten så bar det av till att äta 4-rätters middag (som ingick i priset! Hej tjockis!!)
Sen så gick Lissa och jag till "Club O2" hahahah! Ett skämt en klubb för 15-17 åringar;) Vi var där lärde känna ett gäng sen gick vi allihopa och hottubade (badade bubbelbad!) När vi kom tbx till rummet så fanns det ett handuksdjur hahaha söt!

Fun day @ sea 1!
Jag, Angela, Lissa solade på däcket härligt! Sen gick vi ner och åt lunch, det hade som en ENORM lunchbuffè varje dag mumma! Vi gick upp för att cheka en snygg austrlienare i gymmet (som btw var fancy!) Och hittade ett hemligt rum hahah mys:P
Angela var tvungen att gå, så Lissa och jag hittade Jordan och drog och spelade Basket:)
På middagen idag så hade vi "dress up day" coolt, alla klädde upp sig, och jag plattade håret hade min fina blå klänning från AE och min svarta high heels;) Servitörerna sjöng och dansade HAHAHA! (asgarv)
Gick och bytte om mötte upp gänget utanför O2 och gick och flummade i hottubet:P

Fun day @ sea 2!
Mumsig frukost buffé, äggröra<3Emma! hehe
jag och mina värdsystrar gick och fönstershoppade hehe, sen så var jag DUKTIG och gick och gymmade *klapp på huvudet* Gick och duschade och sen gick jag och Erika och åt lunch och gissa vad som hände!! Just my luck, jag klev på en glasbit hoppade upp i luften (gjorde ju ont!) tappade min kamera i marken...:(
Jag kunde inte ta kort men jag kunde se bilderna men hejhopp för minneskort! Jag blev ledsen men vi åt lunch och kollade på några mästerkockar som lagade mat, men jag var fortfarande på dåligt humör... Sen så gick jag och tog på min favoritsolkräm men den höga solslyddsfaktorn #6 ;)
Men den fick mig på bra humör älskar den lukten! Hahahahha tänk att det var det som fick mig på bra var min solkrämslukt hahaha! Träffade Angela och vi låg och solade tillsammans och åkte vattenslide och jag har världens bästa teknik hahah jag e snabb!
Middag så hade jag sushi yeeey älskar det!! Sen gick jag och stötte på Angela och vi hängde och hade en väldigt rolig kväll ändå, väldigt kul! :D

Första dan i Pourta Verta!
Upp tidigt och åt en omelett (lagad av en mästerkock yeey!) Och vår båt "smoochade" (krockade "lätt" med en annan jättekryssare!!)  Gud var rädd jag blev! Jag ba "Lissa!! Oh ´my god ok I will just get my bathrobe and then lets run to the lifeboats!"
Men Lissa sa "Eh Emma its ok we will not have a Titanicmoment!" (Jag sa alltid;"Thats soo a Titanicmoment.") And why do you need a bathrobe? Wouldnt a lifewest be better huh?? Jag goes: Ahaa eh ok.. well i will take a shower then? Hahahah:P
Väll i land så åkte jag på VÄRLDENS skumpigaste busstur till den Mexicanska.. wait 4 it;) DJUNGELN!! Oh yea är man cool, eller är man cool;)
Hahahah vi ziplinade i djungeln, det är när man åker som i en lina högt upp i en bana. Vi klättrade och gick från ett ställe till ett annat och åkte i en sele över ställen.
Coolaste var när jag åkte i en linbana 100m upp i luften och den var 500m lång!! Det var faktiskt lite läskigt men det var en underbar känsla att "flyga" fram där över vattenfall och djungel, åhh verkligen en "once in a lifetime"!
Och btw så var det på samma plats som filmen terminator spelades in!

På kvällen så åt vi GOD middag och sen så gick jag och Lissa omkring och hade bara "bounding time" pratade och lärde känna varandra ännu bättre! Ganska viktigt tycker jag.

Mazaltan:
Denna dag så var det dags för stranden i Mexico landet! :)
Vi gick upp tidigt och sen så var det dags att borda av båten till stranden!
Vi gick en ganska lång bit till en båttaxi (!) alla mexikanare är väldigt flörtiga av sig och visslade efter oss hela tiden, speciellt om man är blond och blåögd;)
Vi låg oh solade,badade hela dagen på stranden lövly! Och det var massor med strandförsäljare som man kunde pruta med! Fett kul:)

På kvällen så hängde jag med Angela hela kvällen in på natten! Vi busade omkring och gick in på ett "only crew" area! Och se blev vi vilse där inne! Hahhaha det var verkligen titanicmoment;)
Vi sprang fort och MASSOR med roliga saker där hahaha.
Vi sprang på en security gaurd, och hon sa "You are not supposed to be here!" Angela och jag stog där som 2 fån och tillslut läckte jag ut mer; "Eh how do we get out of hear?" Smart Emma!
Så vakten visade vägen ut oss och vi sprang iväg och kunde knappt sluta skratta hahaha det var kul!!

Cabo San Lucas: Shopping YEEEY!!
Vi mötte upp ett par som Vance (värdpappan) kände som bor i Cabo när det är vinter i Colorado, och de visade runt oss i hela Cabo San Lucas.
Jag köpte massor med presenter till familj och vänner, och till mig själv såklart;) Det var den varmaste dagen åh så skönt! Jag såg ett sjölejon,lejonunge,och en bulldog söta!!
När vi gick ombord på båten så la jag mig på båten och solade, sen så var det middag och sen så hängde jag med mina California kompisar!:) Alltid kul då vi flummade omkring med roliga wierdos på båten! 

Vi åkte iväg med båten och en propeller gick sönder! Vilket ledde till att kaptenen fick en hjärtattack! Vi vände om båten och sen så åkte vår nya kapten in i en storm, yeey! Detta ledde till att vi fick en försenin  på 9 timmar!!! 
Men heey det ledde ju bara till extra lång tid  på båten jue!

Last day @ sea:
Låg och solade och mötte upp med Angela och vi bestämde oss för att gå och äta lunch tillsamans. Vi träffade på Jordan i kön och jag råkade skämma ut mig big time (a)! Utan att jag fattade det!
Vi pratade nämligen om filmen Bruno som både jag och Angela ville se; och jag snacade om den där scenen ni vet när Bruno är på en talkshow med sin bebis OJ.
Och när han säger; " I named my baby after a typical american name, OJ." Grejen är det att OJ är INTE ett bra namn i svarta männskors kretsar. Och jag berättade alltså det här för Jordan och jag och Angela tyckte att det var VÄLDIGT kul. Men Jordan han bara Emma, Emma! Och pekade framför sig på en black woman framför sig, men jag visste ju inte att OJ var liksom oförskämt mot svarta, så jag sa alltihopa igen, och sa bara. What dont youget Jordan its funny!
Hahhaha oj när hon gick därifrån och han äntligen berättade att jag kunde bli nerslagen av nått sånt så blev jag tyst, äntligen hahaha!
Efter lunchen så gick jag och Angela och träffade två av våra kompisar, Kat och Chanco!
Vi gick till Chancos rum och kollade på Bruno! Hahahah helgalen film!
Sen så var det dags att klä upp sig för det var en formell night på middagen! Kul:)

Efter åt så bytte jag och Lissa om och gick och träffade hela gänget! Blev fest hela natten och tog oförglömliga bilder! Åh den natten var sååå kul! Yeey!

SISTA DAGEN: Åt ne chailatte och jordgubbsbakelse till frukost, och träffade folket utanför o2.
Vi gick omkring och pratade resten av dagen och vid 17. tiden så var det dags för alla att borda av båten....
Ledsen i ögat!
Saknar alla såå mkt!! Men jag har fortfarande kontakt med Matt,Jordan, Lauren, och Kat. Mest kontakt har jag med Angela vi klickade verkilligen!! Och vi plannerar att jag ska åka till hennes beachhouse i California och att hon ska komma till mig på sommarn!! Cant wait! 

HUrsomhelst så hände det massor på båten och jag kan omöjligt skriva mer här nu. Men jag ska skriva lite mer i min dagbok och vykorten kommer såklart att handla om Mexico! Det var en upplevelse för livet och jag kommer ALDRIG att glömma det! Och förhoppningsvis så kommer jag och Angela ha en lång och fin kontakt länge framöver;)

PÖSS LÖVE YOU GAYS!!













Kommentarer
Postat av: erika

hihi hur orkar du skriva allt <3 kul blogg ilf :D :D men du kommer int komma hem till jul :( <3 skiriver snart till dig i gen puss och hej leverpastej :D

2009-12-14 @ 18:18:54
Postat av: kajsa

åhh nu blir jag avis! :) puss

2009-12-14 @ 21:57:22
Postat av: Moa

Jag läste allt och fan vad du gör mig avundsjuk!! :D Allt låter ju extreemt kul (utom att åka dendär linbanan 100 meter upp i luften i djungeln, jag måste vara världens mest höjdräddaste människa)

2009-12-20 @ 15:28:36
URL: http://mmnw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0