OCTOBER-BREAK

Ok jag veet har inte uppdaterat bra men men! Jag har haft octoberlov. Men nu så ska jag däremot skriva om mitt lov:P Jag kommer inte exakt ihåg dagarna men skriver i punktform då;) Skriver inte vad jag gjorde varje dag=boring, skriver vad jag kmr ihåg hehehe;)

  • Ok första softballmatchen, såg den med Lissa (värdsyster) och Krissy, skiiiitkallt men kul;) Tjejerna från vår skola vann ofc! Det var en bröstcancer match för öka uppmärksamheten för cancer så alla hade rosa saker på sig, och softbollbollarna var... Rätt rosa pretty coolt tycker jag:P  Hända en liten pinsam inncident hehe, vi drog till en liten affär för att köpa varm choklad, men chokladen var VARM! Men det visste inte jag såg jag tog en stor klunk och fick en nära döden upplevelse! Nice hehehe och det här var inte jag som gjorde det var reflexer jag kunde inte stoppa det! Så jag spottade ut chokladen vid chokladmaskinen (på bänken) och torkade upp det med en servett och sprang ut till bilen asgarvandes!  Lite kul faktiskt.

 

  •  XC meet, freesing!! Vi sprang 5km och jag hade en hoodie och våra xclångbyxor men frös ändå! Vi hade is på oss när vi var klara och min blå hoodie hade blivit silvrig av frost. Ganska coolt men kallt! När jag kom hem vid 10.00 tiden så åt jag och tittade på "Madagaskar 2". MIn favorit är lätt lemurkungen han  är bäst! Messade med Alissa (en tjej första året på college från Russia hon har en rolig acent;) Och åkte till henne vid 15.00 och var där på ett "Mary Kay Party" Det är ett smink märke som heter Mary Kay, så vi var där och sminkade oss etc, det var kul lärde lära känna nytt folk. Kom på en ny handhälsning med Sam en av tjejerna den e ascool! Vi åkte och bowlade lite, och sen åkte vi omkring i bilen med högtalarna på högsta volym, tills jag var tvungen att åka hem! :P

 

  •  Var i en "red rock park" med min värdfamlij. Det var riktigt coolt, och vi klättrade omkring där ett ganska bra tag, jag var bra på att klättra upp men inte så bra på att klättra ner! Heheh men det gick bra,bilder kommer upp när jag har skrivit klart det här inlägget!

 

  •  Åkte med Lissa och Krissy för att handla saker till deras helt oseriösa party:P På en dollarstore där allt bara kostade 1 dollar. Jag köpte en heliumballong:P I bilen så lekte jag med den kul med helium man får en sån rolig röst då ju! köpte en mini ben and jerrys på Walmart sen, xc träning. Hade det varje dag förutom onsdag. Jag och Lissa gick på en promenad och stalkade min gamla värdfamilj, och jag lärde mig vad en prärievarg är, det är faktiskt ingen riktig varg;)! De har typ hundar öerallt här och de skäller ut en överallt! Hahaha

 

  •    På fredagen så åkte jag med Alissa till ett område lite längre bort Pueblo West. Vi träffade en av hennes collegekompisar Kathy , sen så åkte vi till en rollerscate park för att fördriva tiden och jaaa, Det är som en iceskating arena typ, men istället för is så har de som ett slags halt golv som man åker med rullskridskorna på. Och gissa vad det första som hände var?? Of Curse så ramlade jag helt om har ett stort blåmärke på rumpen nu hehe kul... Jag och Alissa SÖG  verkligen på det hahah! Men alla barn (typ 6åringar) svoschade förbi oss medans vi staplade runt där, Kathy tyckte att det var väldigt underhållande men det tyckte inte vi hmm konstigt hehehe? Fast lite kul var det ju! Sen så skulle vi åka till bion, men Alissa och jag drog till en hemmafest istället, det var välddigt kul faktiskt, och vi lärde dem hur svenskar och ryssar festar;)! Men jag måste ändå säga att jag blev lite besviken... Killarna (!) var faktiskt några riktiga dramaqueens (Iallafall 2 av dem.) Sen så skutsade en kille mig,Alissa,och en annan dude Derek till en park och lämnade oss! För vi hade ingen stans att sova för natten så det fick bli i bilen sov nog bara 2 timmar. Inte det mest bekväma kallt och trångt, kom hem ca 8am på morgonen sov och tittade på "hitta Nemo" tills kolckan 16.00. Jag älskar Doris! 

 

  •      Ca 16.30 samma dag som jag kom hem från fekken så åkte hela familjen till Krissys hus där Krissy och Lissa firade sin födelsedag tillsammans,först så var det släkt och familj. Sen så åkte de hem och några kompisar till dem kom. Det var helt oseriöst och flummigt men kul! De hade jättecoola tårtor som såg ut som gravstenar (hallowen är stort här borta). Och Krissy hade köpt massor med oreos med tanke på mig hahaha! Emma <3 Oreos bästa kakorna ever!! (du kmr älska dem bajsa!) Vi flummade runt jag försökte fånga bubblor med smak (bilder finns på fb) och vi kollade på "the proposol" ganska bra film men alla somnade innan den var slut. Nästa dag så kollade vi om filmen (för alla somnade efter bara en kvart typ) Åt frukost och jag roade dem med några heliumballonger:P

 

  •          Sista dagen så vakande jag somsagt i Krissys hus och jag och Lissa var där till ca 13.00 nånting. Sen så kom jag hem gjorde min hemhjälpsgrej (alla måste hjälpa till) och latade runt ett tag. Vid 18.00 tiden så skutsade Lissa mig till en park i Florence, där jag mötte upp med två av mina kompisar Bralie, och Brandie. Vi åkte till bion ch såg en asbra thriller (jag vet JAG gick och såg en läskig film hahaha) Den hette "The Stepfather", och hade bla Penn Badgley (Dan i gossip girl) som huvudroll, jag har bara en sak att säga när den kommer ut i Sverige... SE DEN!!!!  Efter bion så gick vi till ett glassställe "Coldstone". Åhh det är ett ascoolt ställe! De gör speciella glassgrejer nästan som Ben and Jerrys faktiskt, och blandar ihop allt på en iskallstenbänk!! JÄTTEMUMS!! Jag åt en som hette Super Strawberry Cheescake, med riktigt färska blåbär, jordgubbar, och kexbitar i mummsfillibabba!

 

  •                Mer saker hände men det här får råka 4 now;) Bilder kommer upp imorn, nu ska jag gå och lägga mig, JAG ÄLSKAR ER!! (kommentera snälla?)PÖSS!

Nu vill jag ha peace and quiet;) 

 

 






Kommentarer
Postat av: sis

Åh! Det låter som du har det super där borta!! :) vad glad jag blir att höra det!! TA MED KAKOR HEM TILL MIG!! DU VET HUR MKT JAG ÄLSKAR DEM! XD <3 når saris var här såg vi the proposal på bio :) den är jättebra, vi garvade hela tiden. och en gång skrattade jag JÄTTEHÖGT ENSAM så ALLA i biosalen vände sig upp och kollade på oss, sara läkte då:P if you knoe what i mean ? :) på fredag är det halloween fest för gymnasiet och jag ska gå med barrot, vi ska in till buttricks imorgon. fast egentligen kan jag inte... :( har franska prov på fredag-jag är gaaaaaaalet nervös får paniktårar bara jag tänker på det. hjälp mig<3 LOVE YOU SIS THEN NOW AND FOREVER<3 <3 <3

2009-10-21 @ 21:28:45
Postat av: FAVVO LINDA<3

Låter som ett ASSKÖNT LOV!!! vet inte när vi ska ha lov...:/ men men jag älskar när man kör runt i deras bilar och spelar musik på högsta nivån!! Vi spelar gucci mane här i iowa, min nya idol:P jk! men lyssna på hans musik, u will like it:P åååh coldstone is the best fuckin place!! har massa kompisar som jobbar där så det blie en del besök!

men vi har en liknande kedja som heter Whitey's , thats the shit, har ni den eller e det bara midwest?? låter som du har det skitkul, ska ringa dig snart , LOVAR!! puss emmsan! <3 love yaa

2009-10-22 @ 03:52:38
URL: http://lindasegerfeldt.wordpress.com
Postat av: marie

saknar dig som fan vännen! Fick typ Emma-abstinens idag x) Jag ska skaffa skype!! :D hahaha. Love u <3



2009-10-22 @ 18:56:38
URL: http://maariie.blogg.se/
Postat av: fjortizzannas crew (barrot)

kajsa kom aldrig till buttrick :( --> att ja typ köpte lite av allt så är mer utkläd till halloween ^^ lite vampyr, spöke, spindel, djävul, häxa mm över mig (A) ååh ni har så mycket i USA man inte har i den lilla håla.... JAG ÄÄÄLSKADE OCKSÅ OREOS NÄR JA VA I LA :D bästa är mini oreos hihi. du verkar ha det fett kul :D vaad bra <3<3 ni måste ju vara 21 för att få dricka där borta så var glad att det blir lite fest iaf :) är det snygga killar? :D



aaaaw saknar dig KOOOOM HEEEEM älskar dig

2009-10-22 @ 23:14:19
URL: http://fjortizzanna.blogg.se/
Postat av: sis

Jag sa FÖRLÅT carro :) IDAG sk ajag till buttricks :D Med ninooo <3 ta em ty till mig hem :P



ÄLSKAR DIG MEEEEEEEEEEEEEEST KOM HEM SIS <3

2009-10-23 @ 11:56:39
Postat av: maria

hej, kul blogg:D kan inte du lägga ut blder?:D förresten på hemmafesten va var det för fest, var det som vanliga sverigefester med alkohol och så`?:)

2009-10-24 @ 13:30:29
Postat av: Looottaaaaa

skönt att veta att du har de bra Emma, de förtjänar du!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

btw hur går de med dejterne ee;)?

2009-10-26 @ 08:23:30
URL: http://charlottiish.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0